četvrtak, 1. srpnja 2010.

Rituali i oprema


Rituali

Ovo je jedna od rijetkih vjera u kojoj štovatelji oblikuju krug. U krugu nema ni početka ni kraja, on sadržava moć beskraja. Klan može sastaviti krug u biti bilo gdje, a po tradiciji treba imati tri metra u promjeru, a viši svećenik i svećenica označe krug bodežom crne drške, odnosno athameom. To simbolizira jedinstvo i promjene godišnjih doba. Za vrijeme označavanja kruga pali se tamjan i kadilom od bijelog perja kadi se mirisom svaki od članova u svrhu čišćenja duha i uma.

Oltar sadrži sve ono što se koristi kod magijskih rituala, a postoje neznatne razlike od klana do klana. Pošto se štuju bogovi četiri elementa, postavljaju se oltari na četiri strane svijeta i na svakom je oltar zemlje, vode, zraka ili vatre.

Postoje razni razlozi zašto se netko odlučuje postati vješticom, ali sigurno je da osoba koja to odluči zna da joj je to predodređeno sudbinom. Budući da klanovi ne regrutiraju članove, većina novih članova počinje svoj rad samostalno. Oni koji odluče biti članovi klana moraju biti uporni, budući da su to i dalje tajna društva. Uostalom, u nekim oblicima ove religije vjeruje se da pojedinac ne može sam izvršiti inicijaciju već da je mora tražiti od klana. Nakon što se klan složi, inicijacija će biti izvršena godinu i jedan dan od vremena kad je zatražena. To je razdoblje ispitivanja jer se inicijacija shvaća vrlo ozbiljno i nijedan član neće biti primljen u klan ako njegovi motivi nisu ispravni.

Oprema


Oprema koju vještica koristi od velikog je značaja za osobu koja je posjeduje i ne može se dijeliti i posuđivati. Mora biti ručno rađena i svrha njezina korištenja se ne može mijenjati. Može se i kupiti, kao na primjer kotao, kojeg nije moguće izraditi, ali treba obratiti pažnju na mjesto gdje se kupuje, ne smije biti povezano s nekim čudnim štovanjima, magijama i sl. Vjeruje se da oprema prima vibracije korisnika i postaje magična samo za njega odnosno nju.

Kod stvaranja predmeta za korištenje u magične svrhe koristi se morska sol i sveta voda koja se dobiva sa svetih, starih izvora i vrela. Miješajući ta dva elementa dobiva se blagoslov u ime Boga i Božice i pomoću te mješavine predmeti se čiste da bi postali posvećeni.

Za vrijeme čistih, zvjezdanih noći, kad se ti obredi održavaju, predmeti se postavljaju na prozorsku dasku da bi bili okupani mjesečinom jer Mjesec je izvor vještičje moći. Mjesec je u vezi s dva osnovna vjerovanja štovatelja: srebrom i tajanstvenim brojem sedam. Srebro je sastavljeno od sedam elemenata, sedam je boja u dugi i sedam dana u tjednu. Zbog svega toga srebro je jedan od osnovnih materijala od kojih se prave magična pomagala.

Magični krug koji se sastavlja u ritualima simbol je jedinstva, mijene godišnjih doba i ciklusa rođenja i smrti. Kad se stvara krug, štovatelji ulaze kroz duhovna vrata koja se za njima zatvaraju. Na taj način krug postaje sveto područje gdje četiri elementa koja se štuju dobivaju magična svojstva.

Athame, sveti bodež crne drške s urezanim magičnim simbolima simbol je unutrašnjeg ''ja'' vještice i služi za iscrtavanje magičnog kruga, a umjesto njega mogu se koristiti i mačevi ili palice napravljeni od drveta ili kristala, u svakom slučaju uvijek od prirodnih materijala. Palice se prave od živog drveta i time dobivaju veliku duhovnu moć. Palica napravljena od vrbe je palica vode, Mjeseca i čaranja. Ako čarolija zahtijeva uklanjanje negativnih utjecaja, koristi se glogova palica. Za palicu se uvijek odabire ravna i tanka grana, izbuši se šupljina u sredini, fino se izbrusi, napuni pamukom i zatim oživi s tri kapi vještičje krvi.

Na oltaru svi predmeti moraju biti u ravnoteži u kojoj su suprotstavljene crna i bijela boja kao simboli dobra i zla u prirodi. Kad se štovatelji okreću prema oltaru, oni su u položaju između te dvije boje. Cvijeće na oltaru je naprstak i velebilje, a simbolizira dva ekstrema. U središtu oltara je Božica. Stang, štap s četiri zupca predstavlja njezina sudruga Rogatog Boga. Četiri elementa predstavljena su pentagramom koji predstavlja zemlju, zapaljenim tamjanom koji predstavlja zrak, svijećom koja predstavlja vatru i posudom s vodom. Na oltaru još mogu biti mač, lubanja, bodež bijele drške i oltarnik. Svijeće koje se pale mogu biti crne, bijele, crvene, plave ili zelene boje, ovisno o kojoj čaroliji je riječ s obzirom da boje igraju važnu ulogu u magiji. Crna predstavlja negativnost, bijela ljubav i mir, crvena ljubavne odnose, plava zaštitu i zelena obilje. Oltar je centar za ritual, ali ne postoje neka posebna pravila o njegovu uređenju, osim pravila da svi predmeti koji će se koristiti u ritualu budu predočeni na njemu. Ako se ritual odvija u zatvorenom prostoru, oltar je stol ili drvena kutija na podlozi od cigle. Ako se odvija na otvorenom, koristi se stijenje ili drveni panjevi. Ne smiju se koristiti materijali poput željeza i čelika jer se njihova energija miješa s energijom ritualnih alata.

Kao jedna od vještičjih vještina koristi se i hipnoza, a pomagalo koje kod nje služi naziva se ''vještičja kugla''. To pomagalo proizvodi se od 1788. a riječ je o staklenoj kugli plave ili zelene boje, promjera osamnaest centimetara, koja se zavrti pred osobom koja treba biti hipnotizirana sve dok je ne dovede u hipnotičko stanje. Ponekad se, postavljanjem na prozor ili u tamni ugao kuće, koristi da bi odražavala zlo ili lošu sreću. Stoga se kugla uvijek mora održavati čistom jer privlači na sebe  svu zlu sreću koja bi u protivnom pala na kuću.

Za  protjerivanje zlih duhova tradicionalno se koriste tri predmeta: zvono, knjiga (Knjiga Sjena) i svijeća.

Osim spomenutog još se koriste i pehari za vino ili vodu, vještice oko pojasa nose magično uže za vezivanje i vrećicu s čarolijama oko vrata. Prstenje i narukvice također imaju magična svojstva.

Kotao je posuda za kuhanje koja stoji na tri noge i za njega su vezane mnoge legende o čarobnim napitcima i smjesama za bacanje čini. Vještice ga obično koriste i kao sredstvo pomoću kojega proriču budućnost, ispunivši ga nekom tekućinom tamne boje za koju kažu da se u njoj odražavaju vizije u budućnosti.